fredag 9 oktober 2015

Stickning

I våras, lagom när det började bli varmt, så blev jag färdig med en långärmad tröja som jag stickat. Inte helt vältajmat. Även om vi hade en ganska kall sommar så kändes det inte rätt att använda den tröjan. Nu, den här vecka, har hösten kommit och jag har tagit fram min tröja. Nu har jag haft den i flera dagar och trivs bra. Tröjan har sina fel och brister precis som vi alla har, men den är skön och jag trivs i den. Framför allt har jag gjort den själv och det är jag nöjd med.

Nu vill jag bli färdig med sockarna som jag stickat på ett tag. Jag kanske kommer hinna färdigt innan vårvärmen slår till. Det är faktiskt bara knappt en halv socka kvar. I kväll blev det stickning framför nya säsongen av SVTs serie Bron. Jag gillar Saga Norlén och hennes ärlighet och målmedvetenhet.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad kul att bära något som man gjort själv! Det är ju så speciellt. Önskar att jag kunde sticka! Jag kan ju the basics liksom, men en tröja? Det tror jag inte jag kan frambringa! :)