torsdag 19 juni 2014

Halvfart i semestertider

Det går trögt med bloggandet just nu. Den här veckan har jag haft en massa bloggidéer som poppat upp i huvudet när jag inte kunnat ta hand om dom. När jag väl sätter mig för att skriva så är idéerna bortblåsta. 
Sommarlovet pågår för barnen. Det innebär att de är uppe sent på kvällarna och sover när jag åker till jobbet. Det innebär i sin tur att jag lägger mig senare än jag borde och blir alltså tröttare än jag borde. 

Matlådorna i frysen är helt slut. Borde inte det betyda att det är dags att ha semester? Vi lagar ofta mat på kvällen som även räcker till matlådor dagen därpå. Eftersom det är svårt att beräkna maten då jag ibland inte ens vet hur många barn som kommer vara hemma vid kvällsmaten, eller om det är någon extra kompis här, så är det skönt att ha lite extra matlådor i frysen att ta till dagen därpå. Nu är det alltså tomt i frysen. Vi får hanka oss fram till semestern om ett par veckor och se till att fylla på lagret under ledigheten. 

Nu är det långhelg igen och det ska bli riktigt skönt. Ha en skön midsommar allihopa!

2 kommentarer:

Cicki sa...

Trevlig midsommar till er också.

Trillingnöten sa...

Ja, sommar är väl den tiden då man har tid med det mesta, men ändå är man mer upptagen! Vlket är härligt.