måndag 17 februari 2014

Tygmys

För ett par veckor sedan började en idé ta form i mitt huvud. Det började med en syhelg, ett blogginlägg om lapptäcken och ett vackert tyg med blåbär.
Igår fick jag låna en hög med böcker av mamma. Mysigt att ligga i soffan och bläddra i. Det poppade upp diverse nya idéer i huvudet. Jag har googlat lite innan och hittat en massa vackert, men det är äändå mysigt att bläddra i fina böcker.
Det kanske inte blir vad jag först hade tänkt, men något blir det säkert av de här tygerna. Jag har ingen brådska och det kommer inte att vara färdigt den här veckan, men så småningom. Planerandet och arbetet ska vara njutningsfullt. Förhoppningsvis blir resultatet fint också.

1 kommentar:

Cicki sa...

Planerandet är nästan halva nöjet. Just nu har jag börjat på en väska åt mig själv. En helt ny modell för mig, en sk messenger bag. Så att fundera hur jag vill ha mönstret och detaljer är så roligt. Just nu håller jag på att fundera vilka knäppen jag ska ha. Tror jag fastnat för duffelknappar i trä, men jag är inte riktigt säker än.....:-)