torsdag 26 juli 2012

Det ena gav det andra...

I början på sommaren köpte vi en självgående gräsklippare, som jag skrivit om tidigare. Än så länge så klipper den baksidan på tomten och det fixar den bra. Tanken är att den så småningom ska klippa sidan och framsidan också. Problemet var att det stod en studsmatta, en sandlåda, ett träd och några buskar i vägen. Just nu jobbar vi alltså med att röja undan det där. Det är inte klokt vad man kan jobba för att slippa jobba...

Ny gräsklippare ledde bland annat till att jag idag tagit bort en bit av några kantväxter. Växterna skulle flyttas och då behövdes lite mer jord. För att få jord tömde jag en av våra komposter. Det ena leder till det andra och så vidare. Sedan har jag planterat växterna och vattnat. Nu håller jag tummarna för att det ska ta sig.
Trädet som var i vägen var ett kastanjeträd. Henrik planterade en kastanj när han var några få år gammal. Henrik har växt mycket, men kastanjeträdet har växt mer. Det kändes lite sorgligt att såga ner det, men det går inte att ha ett hur stort träd som helst just där.

Nu är studsmattan flyttad och sandlådan borta. Kvarstår att ta bort stubben från trädet och att jämna till och så gräs där vi har grävt och grejat. Dessutom återstår en jättehög med grenar och sly som vi röjt bort. Den behöver köras till tippen någon dag. Det här blir bra när det blir färdigt!

Inga kommentarer: