torsdag 7 juni 2012

Städning och gympa

Senaste tiden har det varit rätt mycket. Jag har lagom varit hemma och vänt lite då och då. Ingen tid har lagts på att röja och plocka undan, varken av mig eller någon annan i familjen. Nu började det bli kris, även om jag inte är speciellt nogräknad. Det låg kläder och saker över allt. I vissa rum kändes det som att man fick se upp var man satte fötterna. Nu fick det vara nog!

När jag kom hem från jobbet så satte jag mig och skrev en lista med allt som behövde göras. Det var dammsugning, plocka in rena kläder i garderoben, tömma borden, plocka undan skor i hallen, laga mat, vattna blommor och så vidare. Medan jag skrev listan hann hela familjen komma hem. Sen var det bara att sätta fart på allihopa. Efter några timmar hade vi tillsammans röjt och städat huset och ätit kvällsmat. Det är naturligtvis inte perfekt i var enda hörn, men det är helt ok nu.

Efter det körde jag 30 minuter gympa. Det funkar bra att gympa själv hemma. Jag har testat det några gånger nu. Jag sätter på en app i telefonen som är inställd på 10 minuters uppvärmning och sedan intervaller på 50 sekunder. Jag har ett papper där jag skrivit upp olika övningar och så kör jag dom i den ordning jag har lust.

Städning och gympa fick bli dagens träning!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Det ÄR skönt att städa när det väl blir gjort :) Eller det är skönt efteråt!