torsdag 28 juni 2012

Kajaktur

Jag var sugen på att paddla kajak så jag ordnade en kajakkväll för mina scoutledarkollegor. Jag bokade datumet för en månad sedan och i går var det dags.

I måndags satt jag på jobbet och såg hur regnet vräkte ner hela dagen. Då undrade jag hur onsdagskvällen skulle bli. Prognosen var lite osäker. Det visade sig bli en underbar kväll med sol och väldigt lätt vind. Bättre kan man inte begära.
Vi var åtta personer plus guiden som gav oss iväg i går kväll. Över en sjö och in i en smal kanal och ut i nästa sjö. På en klippa i kvällssolen tog vi paus och fyllde på med ny energi.
Naturligtvis blev några deltagare sjuka i sista minuten så vi plockade in ersättare. Mannen fick hoppa med, med en timmes förvarning.

Det var företaget Linköping kajak som hade kajaker och ordnade utflykten. Vi fick många bra tips och hade en mycket härlig och trevlig kväll. Det är verkligen avkoppling att komma ut i naturen utan krav på prestation eller någonting. Vi bara paddlade och småpratade eller paddlade och var tysta. Jag fick min kajaktur med goa vänner. Härligt!

Inga kommentarer: