torsdag 12 april 2012

Full rulle!

Denna veckan har jag jobbat lite extra, vilket betyder nästan heltid. Det blir ganska mycket tycker jag som är van vid att jobba lite mindre. Det blir ju så korta kvällar kvar om man ska jobba så länge.

Idag var jag kvar på jobbet till halv sex. Därifrån åkte jag in och parkerade i stan och mötte upp Martin som åkt bussen in till stan. Vi gick till sporthallen. Där tränade Martin karate och jag bytte om och sprang en runda. Vädret var skönt och det gick bra att springa så jag är nöjd.

Efter det åkte vi hem och jag slängde mig in i duschen och började förbereda lite mat. Sedan var det dags att ge sig iväg igen. Cissi har åkt med en bussresa till Ullared idag så jag skulle hämta henne och kompisen vid bussen.

När klockan närmade sig nio kunde vi sätta oss och äta. Onödigt sen kvällsmat, men så kan det bli. Efter kvällsmaten diskade jag och plockade undan samtidigt som jag lyssnade på ett radioprogram som jag hörde en bit av i bilen och insåg att jag ville höra hela. Tacka vet jag internet så att jag kan lyssna om precis när det passar mig.

Nu hade även Mannen hittat hem från bokcirkeln, som jag prioriterade bort denna gången. Jag kände att jag varken hann läsa boken eller gå på mötet. I alla fall kokade vi kvällste och skulle just sätta oss och koppla av några minuter före läggdags. Då plingar det till i telefonen och någon har lagt ut en ny geocache bara 350 meter hemifrån. Sånt går ju inte låta bli så vi slängde oss iväg på cyklarna och gick och letade i skogen.

Nu äntligen har jag druckit mitt kvällste och ska se om jag kan lyckas ta mig i säng också. Tur att det bara är fyra arbetsdagar denna veckan, för nu behöver jag helg!

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag blir så imponerad över era aktiviteter. Tills jag kom på att så där var ju livet även för en annan när det var som mest. Idag skulle jag aldrig orka det igen......:-)

Trillingnöten sa...

Vilken dag :) Det är skönt med såna dagar ibland och skönt när de är över!