onsdag 15 december 2010

Ogjort ärende

Idag var planen att hämta de rökiga och sotiga resterna av Martins saker sedan branden i fredags. Vi har fått information om att sakerna skulle finnas hos ett företag i andra änden av stan och att någon skulle vara där mellan 15 och 17.

Martin och jag åkte genom hela stan. På dörren satt en lapp att man skulle knacka på mittendörren på huset bredvid. Vi knackade på mittendörren. Då öppnades en annan dörr och en man stack ut huvudet och sa att han som skulle lämna ut sakerna var hos tandläkaren. Denna man som fanns på plats var "bara" en målare så han kunde inte hjälpa till. Bra, då var det bara att åka tillbaka genom hela stan igen. Som om jag inte hade annat för mig än att åka bil så här mitt i december, mitt bland alla julförberedelser, julfester och annat. Grrr!!

På hemvägen storhandlade jag mat för 2400:-. Kändes bra att fylla på förråden med sånt som är tråkigt att bära hem från vår närliggande ICA-affär. Jag brukar passa på att köpa potatis, mjöl och annat tungt när jag har bilen. Så blev det något uträttat i alla fall!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ja, jösses, man har ju massor med tid att åka bil i onödan just nu :p