onsdag 13 oktober 2010

Några extra barn

Onsdagar är ju min dag när jag går hem tidigt från jobbet. Förra året hämtade jag Martin i skolan 13.20 när han slutade. I år slutar han inte förrän 14.20 och då går han hem själv så numera jobbar jag tyvärr ofta till halv tre innan jag kommer iväg hemåt. Undra hur det ska bli sen när jag inte kommer ha barn som behöver hämtas? Då kommer jag väl aldrig från jobbet. Inte för att det är SÅ kul, men jag ska bara....

Nåväl, idag hade Martin med sig två kompisar hem. De behöver lite mellis, men för övrigt leker och leker de. De började med att sitta en liten stund vid tv-spelet, men tröttnade snart. Sedan var de ute en stund och sen gick de in och byggde lego. Det är mycket lugnare med några extra barn. Då leker de med allt möjligt. Är Martin hemma utan kompisar så blir det alldeles för mycket dator- och tv-spel.

Inga kommentarer: