söndag 17 oktober 2010

Höstfixat

Vilka fina hösthelger vi har haft. Nu har det varit ytterligare en kanonfin helg med sol och höstfärger. Idag passade jag på att göra lite höstfint i trädgården.
Det blev en krans till dörren. Först tänkte jag göra den med bara kastanjer, men sedan kändes det som en bra ide att fylla ut med idegran. Det blev en riktigt höstig krans med pinne, kotte och kastanjer på. Till jul kan jag byta ut kastanjerna mot något rött.
Eftersom jag plockade fickorna fulla med kastanjer igår så fick det bli en hög kastanjer som dekoration i ytterkrukan också.

Andra saker behöver inte dekoreras. Röda vinteräpplen är vackra precis som dom är. Tyvärr är dom varken många eller stora i år. Å andra sidan kanske det inte gör något. Vi brukar bära in massor med äpplen till matkällaren och sedan på våren bär vi ut ganska många. Jag fick en gång rådet att "Man ska inte bära in fler äpplen på hösten än man vill bära ut på våren" och det ligger mycket i det.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jättefint du gjort! Jag blir så sugen på en trädgård när jag ser sånt :)