måndag 19 juli 2010

Spik i foten

Idag när jag var ute och sprang (så fick jag det sagt också) så hittade jag ett litet pärlarbete i indianpärlor. Det låg i gräset mitt på fotbollsplanerna som jag sneddar över på väg till spåret. Först tittade jag bara på det, men efter några sekunder när hjärnan arbetat färdigt så insåg jag att det var väldigt likt det som Cissi gjorde härom dagen. Jag tog med mig det.

Det var mycket riktigt Cissis mobilsmycke gjort av indianpärlor. Vad hade hon gjort på fotbollsplanerna? Hur stor är sannolikheten att jag springer på exakt samma ställe på fotbollsplanerna? Jag undrade naturligtvis när jag kom hem. Och det stämde att hon och kompisen hade varit där häromdagen när de inte hade något att göra och de var ute och gick en runda.

Men just nu går Cissi inte så långt. Idag har hon trampat på en spik. Inte alls bra. Såret ser fint ut, men foten är svullen och öm. Det kanske får bli ett besök på vårdcentralen i morgon. Men jag kunde inte låta bli att associera till Hasse & Tages gamla sketch Spik i foten.

Inga kommentarer: