onsdag 21 oktober 2009

Ibland händer det saker

Så mycket det blir gjort när jag får lite hjälp.

Igår behövde vi lite hjälp av mormor och morfar för att få ihop vardagen på ett smidigt sätt eftersom det var både gitarrlektion för Martin och samtal + föräldramöte för Henrik. Nu när barnen är lite större så behöver dom ju inte konstant passning så då tar barnvakterna ibland tag i lite andra saker. Igår blev det tyg inköpt till ny vardagsrumsgardin, mina vantar blev lagade och diskbänken blev lite extra skurad så den blänkte i morse. Jag blir så glad för det är sånna där småsaker som liksom aldrig blir av.

I rättvisans namn ska jag säga att detsamma gäller när vi har farmor och farfar som barnvakter. Då händer det att kläder blir strukna, nån knapp blir isydd eller nått byxknä lagat. Jag menar absolut inte att de ska komma till oss och jobba utan de ska hinna umgås med barnen, men desto roligare när det händer.

Tack för hjälpen!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: