måndag 1 september 2008

Gäster från Sri Lanka

Idag har jag haft långväga gäster. Vi har ju besök av kollegor från Sri Lanka på jobbet under förra och denna veckan. Idag bjöd jag hem dom på middag, en enkel mitt-i-veckan-middag. Det blev mycket uppskattat. Jag antar att det är väldigt annorlunda i våra hem jämfört med deras.

Den ena av dom är vegetarian så jag bjöd på ris och grönsakswok med chili och kokosmjölk och stekt fläskfilé till, för den som ville ha kött. De uppskattade att det var kryddat med chili. Det var inte starkt men smakade lite mer än den mesta svenska maten.

Alla våra kollegor från Sri Lanka är så trevliga, vänliga och tacksamma men ibland är det svårt att höra vad dom säger. Dom pratar bra engelska men med en speciell accent så att det blir svårt att höra vad dom säger.

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter trevligt! Det är alltid spännande att lära sig av andra människor och kulturer!

Magnus Runesson sa...

Skoj! Brukar alltid vara uppskattat av gäster att få besöka andra kulturers hem.