onsdag 10 september 2014

Likadana

För ett par dagar sedan när jag skulle cykla hem från jobbet så hamnade jag bakom två cyklister. Det var en yngre tjej och en yngre kille. Det var tydligt att de hörde ihop som ett par. När jag cyklade där bakom dem så insåg jag att de hade likadana ryggsäckar, men i lite olika färg.

Jag funderade på om det var gulligt eller om det var "vi-har-likadana-träningsoveraller-på campingsemestern"-varning. Då kom jag på att jag och Mannen har ju också likadana ryggsäckar men i lite olika färg. Jag log och bestämde mig för att det var mest gulligt.

Idag kom jag hem och bytte om till mina svarta joggingtights och orange träningströja från midnattsloppet. När jag är på väg ut genom dörren kommer Mannen som varit ute och sprungit. Han är klädd i svarta joggingtights och sin orange tröja från midnattsloppet. Gulligt eller fånigt?!

Jag fasar för att vi snart kommer att ha likadana träningsoveraller och vara på campingsemester.

Inga kommentarer: