söndag 3 augusti 2014

Funderingar i sommarnatten

Det har verkligen varit en varm och härlig sommar. Det har inte kommit mycket regn så allt i trädgården är mycket torrt. Buskar, rabarber och gräs har nästan torkat in. Det blir dåligt med bär och äpplen i år. Det är lite sorgligt!

Idag har det varit varmare än varmast. Det var så varmt att vi satt inne idag och inte ens ute i skuggan. Så varmt, då tycker jag att det blir lite jobbigt. Men den där oerhörda värmen på dagen vägs upp av de underbara kvällarna. Nu sitter jag fortfarande ute i bara solklänning och klockan är halv tolv. Jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan, men jag vill inte gå in. Jag skulle vilja spara de här sommarkvällarna i en burk och plocka fram känslan någon gång i höst.

Framför mig på bordet ligger Martins presenter som jag gick ut för att slå in. Det var för varmt för att vara kvar inne och sedan fastnade jag här ute i stället. I morgon fyller Martin 13 år. Min store lille plutt! Om ett par månader har han vuxit om mig på längden. Får jag kalla honom min lille plutt ändå?

1 kommentar:

Mamma Vilja sa...

Mini kommer alltid att vara min bebis. Om han så blir 2 m och har skägg. Så det så!