måndag 4 november 2013

Blandat pyssel

Varje gång jag sätter mig och pysslar eller handarbetar på något vis så känner jag hur avkopplande och roligt det är. Tyvärr har det ändå blivit alldeles för lite sånt de senaste åren. Just nu har det blivit ett litet, litet uppsving.
I helgen sydde jag en dräkt åt Martin som vill vara liemannen på halloweenfesten på skolan på fredag. Det är inte lätt att fota denna svarta figur. Idag klippte vi till en lie i kartong och satte fast på ett svart skaft vi hade hemma. Martin är nöjd och glad. Summan för hela utstyrseln blev 60:-, plus att jag fick nöjet att sy.
När jag hade ångan uppe blev det äntligen av att sy langettstygn runt mitt tovade sittunderlag. Det blev fint med den vinröda kanten på det grå sittunderlaget. Jag sydde detta sittande i vår mörkröda (vinröda?) soffa med prydnadskuddar av fårskinn i. Jag gillar tydligen ullgrått och vinrött!

Inga kommentarer: