lördag 19 maj 2012

Ledig helg med kajak

Härligt med ledighet. Resten av familjen är upptagna hela helgen med att spela spel och umgås med kompisar på spelkonventet Lincon. Jag valde att inte gå på Lincon och fick då en hel helg med fyra lediga dagar helt för mig själv.

I torsdags var jag hemma hela dagen och plockade med en sånna där saker som aldrig blir av annars. Dessutom hann jag med att springa en runda. Det var en skön dag helt utan planer och tidsscheman.

I fredags hade jag en mysig dag på stan tillsammans med en vännina. Härligt att få fylla på behovet av kompisprat ordentligt. Senare på eftermiddagen åkte jag och hämtade en kajak som jag hyrt och tog med den till mina föräldrar. De bor vid en sjö så nu skulle det bli paddla av. Efter att ha fyllt på med mat så gav jag mig ut på en kvällstur. Det blåste lite men lugnade sig mer och mer. Jag paddlade utmed kanten och studerade varje vik. Så många fina ställen med små bryggor, stora stenblock, gamla tallar, några klippor och fina sommarstugor.
Idag blev det ytterligare en kajaktur. Första biten hade jag sällskap av mina föräldrar i kanadensare. Efter en lång fikapaus vände de hemåt och jag fortsatte i nästan två timmar till. Så avkopplande att sitta i kajaken och glida fram. Så länge jag paddlar lugnt så känns det inte jobbigt alls. Bitvis tog jag i lite mer och då blir jag snart trött i armarna. Vi får väl se hur mycket träningsvärk jag har i morgon. Lite träningsverk kan jag ta för jag har haft tre sköna dagar och ändå återstår ytterligare en ledig dag. Fantastiskt!

1 kommentar:

Cicki sa...

Jag har aldrig paddlat kajak, men däremot rätt mycket kanadensare. Jag vet inte ens om jag skulle klara av att ta mig ner i kajaken utan att kantra....:-) Det är härligt med kanoting. Det är verkligen rogivande om det inte blåser för mycket.