lördag 9 april 2011

Syfestival

Idag fyllde jag bilen med vänner och åkte till Syfestivalen i Jönköping. Det blev en trevlig dag med en del nya idéer och lite nytt garn. Detta rödmellerade 2-trådiga ullgarn köpte jag för att kunna göra ytterligare ett par vantar med nålbindning. Jag är ju nästan klar med de första. Nu saknas bara halva tummen.
Det enda jag bestämt mig för innan att köpa var ett tunt lingarn eller liknande för att göra en vårsjal eller vårhalsduk. Efter mycket letande hittade jag detta mysiga silkesgarn. Då kunde jag inte välja färg så jag tog två färger. Det är ju inte fel att ha två sjalar i olika färg att byta med.

Dessutom köpte jag lite bomullsgarn att virka disktrasor med och möjligen något mer. Nu är det bara att sätta igång så att det blir något utav allt garnet. Det går ju så mycket fortare att köpa ett garnnystan än att sticka av det.

Inga kommentarer: