torsdag 11 november 2010

Stickad och tovad väska

Ett tag nu har jag stickat på en väska. Garnet är ospunnet ullgarn. Det är skört och går lätt av, men bara man klarat uppläggningen så går det ganska bra att sticka med. Det stickade ska sedan tovas i tvättmaskinen. Det är väldigt svårt att veta hur stort resultatet blir. Förra gången gick det så här.

Väskan stickade jag riktigt stor och trodde att den efter tvätt skulle bli ungefär stor som ett A4-papper.
Så här blev resultatet. Den är riktigt snygg, men inte så stor som jag trodde den skulle bli.
Jag får i alla fall plats med mobilen och lite till...
Ull är ett häftigt material. Jag är jättenöjd med väskan trots att den inte blev så stor som jag tänkt mig. Nu ska jag sy dit axelband sedan är den redo att användas.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: