fredag 23 april 2010

Packar för hajk

Nu har jag och Martin packat för scouthajk i helgen. Det är första hajken för småscouterna (8 år). Många är nog nervösa och tycker att det kan vara lite läskigt att sova borta, men också jättespännande. Vi får väl se hur mycket jag får sova i morgon natt eller om jag ska vara uppe och trösta de som längtar efter mamma.

Vi ska naturligtvis köra hårt med barnen ute i friska luften hela lördagen. Kvällen kommer också avslutas med lägerbål där vi ska grilla korv och poppa popcorn. Nog borde dom somna sött när de äntligen får gå och lägga sig?

Mitt problem just nu är att jag inte hittar godnattsagan som jag vill läsa för dom. Det är en av mina favoritsagor. Den heter "Hoppa högst" och är skriven av Astrid Lindgren. Det är en saga som finns i Kajsa Kavat-boken, men jag hittar inte den boken nu. Vi samlar på Astrid Lindgrens böcker så den kan omöjligt ha blivit slängd, men var är den?

Inga kommentarer: