tisdag 9 februari 2010

Skidglädje

Härligt med en riktig vinter med mycket (jämfört med mina senaste 20 år) skidåkning. Jag har åkt på några olika ställen, men det är härligt att kunna ta skidorna under armen och gå till spåret. Idag åkte jag till och med hela vägen på gatorna och hem till oss. Just nu är spåren i vår skog riktigt fina. Det är 2,5 km maskinspårade fina spår och en slinga som blir 5 km där drygt halva går utanför 2,5-km-slingan. Där är spåren inte maskinspårade men ändå fina att åka.

I söndags åkte jag 5 km och sedan 2 varv på 2,5 km. Det var sånt kanonglid. Efter söndagens underbara tur ville jag åka mer. Så idag bytte jag om med en gång när jag kom hem från jobbet. Några minuter över fem var jag i spåret. Ibland är det himla skönt med stora barn som klarar sig själva en stund. Cissi började dessutom med kvällsmaten så att den var halvklar när jag kom hem.

Inga kommentarer: